تبريز، محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز در جمع حاميان پرشور خود در ورزشگاه تختي تبريز افزود: حركت انقلاب بايد در مسير انقلاب باشد، من اخيرا در يك برنامه تلويزيوني نام چند نفر را بردم كه بعد از آن برخي‌ها به من اعتراض كردند كه چرا اسم برده‌اي.
وي ادامه داد: من از زبان شما مردم تبريز و آذربايجان مي‌گويم كه مشكلات از آنجا آغاز شد كه عده‌اي به جاي اينكه خودشان، دوستانشان و اعضاي گروهشان را فداي انقلاب كنند، انقلاب و ملت را فداي خودشان كردند.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: اين در حالي است كه در فرهنگ امام، انقلاب و رهبري عزيز، افراد هر چقدر هم بزرگ باشند وقتي در برابر منافع ملت و انقلاب بياستند بايد آنها را قرباني ملت و انقلاب كرد.
وي اضافه كرد: از زبان شما مردم هشدار مي‌دهم، اگر زورگويان دست از زورگويي و تحميل زور بر ملت دست برندارند، اين تازه اول راه است.
رئيس جمهور اضافه كرد: اينكه كسي اموال بيت‌المال را به نفع خود ببرد و با پررويي تمام در برابر چشم ملت آن را حق خودش بداند، ميراث خود بداند، اين مورد پذيرش ملت ايران نخواهد بود.
احمدي‌نژاد كه در جمع بيش از 100 هزار نفر از طرفداران خود در ورزشگاه تختي تبريز سخن مي‌گفت، افزود: خدا را سپاسگزارم كه بار ديگر اين توفيق بزرگ را به من داد تا به زيارت مردم آذربايجان سرافراز و تبريز قهرمان‌پرور برسم.
وي در خصوص آذربايجان و نقش مردان و زنان اين ديار اظهار داشت: آذربايجان نقش برجسته‌اي در عظمت‌ها، پيروزي‌ها و استقلال ايران عزيز دارد.
احمدي‌نژاد اظهار داشت: طي 400 سال اخير ملت ايران آنچه را كه عزت و سرافرازي، استقلال، فرهنگ و تمدن دارد، حاصل فداكاري‌ها، تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي قهرمانانه مردم مومن و غيور آذربايجان است.
رئيس جمهور گفت: امروز ايران، ملت ايران سرزمين ايران حاكميت ملي ايران مديون هوشمندي و مجاهدت مردان فهيم و انقلاب و مجاهد از خطه مقدس آذربايجان است.
احمدي‌نژاد افزود: بعد از قرن‌ها نابساماني در سرزمين ايران، مرداني از آذربايجان تصميم گرفتند و بر خدا توكل كردند و با توسل به ائمه اطهار (ع) حركت كردند و نخستين حكومت مقتدر، متمركز و گسترده به نام ايران را بر پا كردند.
وي تاكيد كرد: آذربايجان همواره ديار پرورش و خيزش و قيام مردان و زنان مجاهد، عالم، فقيه، عارف و سياستمداري بوده است.
رئيس جمهور اضافه كرد: آذربايجان به ويژه مردم قهرمان تبريز در همه عرصه‌هاي حساس، پيشتاز و پيشقراول ملت ايران بوده‌اند.
اين نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: نهضت تنباكو، جنبش مشروطيت، نهضت ملي شدن صنعت نفت و انقلاب عظيم اسلامي مردم تبريز و آذربايجان خط شكن و پرچمدار ملت ايران براي پيروزي‌هاي بزرگ بوده‌اند.
وي با تاكيد بر اينكه ملت ايران از هر قوم و زبان كه باشند مديون مردم آذربايجان هستند، اظهار داشت: ملت ايران به وجود اين مردم افتخار مي‌كند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا